topsms.pl witaj gadżetomaniaku

Na jakich odbiorców nastawiony jest tzw. marketing powiązań?

Doskonale wiemy, że tradycyjne formy reklamy nie dają zbyt wygodnych dla klientów okazji do przekazania ich sugestii o oferowanym w typowy sposób produkcie. To prawda, że niektóre spółki zatrudniają tak zwanych telemarketerów albo proszą o uzupełnienie zwięzłej ankiety, lecz nie jest to zbyt wygodne dla większości odbiorców.


Z tego też powodu specjaliści ds. reklamy zaczęli stosować odmienną postać interakcji ze swoimi potencjalnymi albo istniejącymi klientami.




Doszli zatem do wniosku, że w najwyższym stopniu wydajną formą sprzedaży różnorodnych towarów lub usług jest bezpośredni kontakt z danym odbiorcą. Tak konkretnie działa tzw. marketing relacji, zatem inaczej temat ujmując marketing (jesteśmy tutaj) powiązań. Najcenniejszym aspektem tej techniki jest zawiązywanie i późniejsze posiadanie ścisłej więzi z 1 klientem. Wspomniany typ marketingu jest z założenia nastawiony na utrzymywanie relacji z obecnymi nabywcami. Dużo prościej jest przecież zapytać o opinię kogoś, kogo już poznaliśmy niż walczyć o nowego odbiorcę, jaki może jest już przyzwyczajony do produktów konkurencji.


szkolenie
Napisał: David Brewer
Na podstawie: http://www.flickr.com


Można by zatem wykorzystać lojalność istniejącego klienta oraz dbać o jego korzystną o danej spółce opinię. Wtedy będzie to dla promującej się firmy o wiele tańsze niż starania o nowego klienta.




Zadowolony obecny klient będzie prawdopodobnie polecał nasze towary albo świadczenia swym przyjaciołom. Ci natomiast będą prawdopodobnie powtarzać taki schemat. To natomiast może przynieść firmie znaczące korzyści.

Opublikowany przez Administrator w dniu 2018-01-18 10:10:40
Tagi: czas, części, marketing, firm, towary