topsms.pl witaj gadżetomaniaku

Sposoby wykorzystania technologii VoIP przez firmy

Od jakiegoś czasu coraz większą popularnością, zwłaszcza w przedsiębiorstwach, które często kontaktują się z klientami cieszą się telefony wykorzystujące technologię VoIP. To skrót oznaczający dokładnie „Voice over Internet Protocol”. Technologia tego rodzaju daje możliwość takiego przekształcenia sygnału mowy, by dało się go przekazywać przez internet.

Jak łatwo się domyślić centrale telefoniczne pracujące w takiej technologii są dużo tańsze w eksploatacji niż standardowe. To właśnie główny powód dla którego właściciele firm podejmują decyzję o wykorzystaniu takiego rozwiązania jak telefonia ip.

czytaj: http://jerzypytko.com/chcesz-byc-poinformowany-kupuj-gazety.html

telefon ip
Aby móc używać takiej technologii musimy posiadać właściwy sprzęt. Tutaj mamy dwa rozwiązania. Pierwsze to zainstalowana w biurze bramka voip lub po prostu centrale voip. To urządzenie telekomunikacyjne dające możliwość przekształcenia sygnału ze standardowego aparatu telefonicznego na taki, który da się wysłać przez internet. Zwykle tego rodzaju bramki mają wbudowany system call center. To doskonałe wyjście, gdy kontaktuje się z nami mnóstwo klientów lub my prowadzimy na przykład sprzedaż telefoniczną, albo infolinię. Musimy zwrócić uwagę na tego rodzaju rozwiązanie. Ograniczymy tym sposobem koszty, nie będziemy przywiązani do żadnego operatora.

Jeśli nie chcemy bramki możemy po prostu zakupić i zainstalować telefon ip. To pewnego rodzaju typ aparatu telefonicznego, lecz w odróżnieniu od normalnego nie jest podpięty do żadnej linii telefonicznej, tylko do sieci internetowej.

zobacz: http://partnerstwodlabezpieczenstwa.pl/rel-przegl%C4%85danie-tv-wed%C5%82ug-programu-jakie-mamy-mo%C5%BCliwo%C5%9Bci-zaoszcz%C4%99dzenia-pieni%C4%99dzy-i-czasu/523-2/3

naturalnie tego typu technologia ma pewne wady. Przede wszystkim jest bardziej zawodna niż zwykłe łącza telefoniczne. Wciąż się rozwija, więc w okresie kilku lat sytuacja ta prawdopodobnie ulegnie zmianie. Obecnie jednakże musimy się liczyć z zakłóceniami. Naturalnie jeśli niespodziewanie stracimy połączenie z internetem, będzie duża awaria - natychmiast przestaną działać także telefony, co może przynieść nam mnóstwo strat. Pamiętajmy o tym, decydując się na tę technologię.



Dziś, gdy jeszcze jest na etapie rozwoju, należy ponadto posiadać w firmie choćby jedną zwykłą linię telefoniczną, tak w razie czego. Wtedy będziemy mieć pewność, ze nawet jeżeli dojdzie do jakiejkolwiek awarii i z internetem będą problemy, to nie będziemy całkiem odcięci od możliwości skontaktowania się z klientami.

Opublikowany przez Administrator w dniu 2016-10-14 14:30:55
Tagi: telefon, VoIP, call center